Vilkår for køb af gavekort hos:
LIDO Caféen
Søndertorv 1
7100 Vejle
CVR: 34353220
Email: mail@lidocafeen.dk
Telefon: 4575824042
I det følgende også benævnt som vi/os.
Indledning
Disse vilkår gælder så snart du åbner bestillingssiden hos os eller når bestillingssiden indlæses i baggrunden.
Når du foretager køb online eller via telefon/e-mail hos os indsamles der oplysninger om dig, som anvendes til, at administrere vores bestillinger i almindelighed. Ligeledes kan vi såfremt du giver særskilt tilsagn opsamle data til benyttelse i vores markedsføring.
Vi er dataansvarlig for dine persondata når du foretager bestilling/ køb hos os uanset om du bestiller online eller via telefon eller e-mail.
Ønsker du ikke, at dine persondata indsamles og benyttes kan vi ikke garantere, at vi er i stand til at modtage din bestilling/ køb .
Vi gør opmærksom på at vi løbende kan ændre vilkår som gælder for denne bestillingsservice.
Dette kan f.eks. skyldes ændrede lovkrav eller ændringer i den bestillingsservice vi benytter.
Ændringer grundet nye funktioner i denne bestillingsservice eller ændringer, der er skyldes lovmæssige årsager, træder i kraft øjeblikkeligt.
Hvis du ikke accepterer disse vilkår for denne bestillingsservice skal du stoppe brugen af servicen øjeblikkeligt.
Herunder kan du læse mere omkring hvordan vi håndterer dine personlige data.
1. Hvilke personoplysninger/data opsamler vi?
For at vi kan håndtere din bestilling/køb indsamles følgende persondata om dig:
- Dit navn
- Din e-mail adresse
- Dit Telefonnummer/mobilnummer
- Evt. modtagers navn
- Evt. modtagers e-mail adresse
- Evt. modtagers Telefonnummer/mobilnummer
- Evt. personlige oplysninger som du angiver via fritekst
- Købs/transaktionsoplysninger
- Cookies (se mere under pkt. 7)
- Dato/tidsmæssige valg ifm. din bestilling/køb
- IP adresse
- Server logfiler
2. Brug og behandling af personoplysninger
Vi anvender dine personoplysninger i vores daglige administration og håndtering af bestillinger/køb. Personoplysninger bruges til at identificere dig som person tilknyttet en bestillinger/køb. Kun således har vi mulighed for at kontakte dig vedrørende din bestillinger/køb og identificere dig eller modtageren ved ankomst hos os.
Herudover kan vi anvende dine personoplysninger til lejlighedsvis, at udsende feedback spørgsmål pr. e-mail og/eller SMS umiddelbart efter dit besøg hos os – og heraf også i administration af din indkommende feedback besvarelse.
Vi kan også benytte dine personoplysninger til at danne evt. relationer mellem dine bestillinger/køb hos os. f.eks. antal bestillinger/køb du har foretaget, feedback og/eller køb du har afgivet hos os.
Såfremt du specifikt har accepteret, at vi må benytte dine data til markedsføring kan vi lejlighedsvis udsende nyhedsbreve pr. e-mail og/eller SMS.
Denne service kan altid afmeldes såfremt dette ønskes.
3. Opbevaring og beskyttelse af persondata
Vi opbevarer dine persondata i vores bestillingssystem fra vores underleverandør med hvem vi har en lovpligtig databehandleraftale.
Al kommunikation i forbindelse med online bestilling og brug af bestillingssystemet i almindelighed foregår krypteret via SSL / HTTPS.
Vi anonymiserer alle dine persondata således at data blot kan anvendes til statistiske vinsniger som ikke kan knyttes til identifikation af enkeltpersoner.
Dine persondata anonymiseres 5 år efter din seneste bestilling.
Persondata kan dog i tilfælde opbevares i mere end 5 år. Dette kræver dog, at du specifikt har godkendt dette forhold, f.eks. i forbindelse med tilmelding til vores nyhedsbrev eller lign. Eller såfremt der er andre lovkrav der dikterer, at vi opbevarer dine data i længere tid.
Dine personlige data er udelukkende tilgængelig for de af vore medarbejdere som arbejder med den daglige håndtering af bestillinger/køb samt ledende medarbejdere.
4. Videregivelse og deling af persondata
Ved accept af disse vilkår giver du dit samtykke til, at vi videregiver dine personoplysninger til vores leverandør af bestillingstjenesten med hvem vi har en lovpligtig databehandleraftale.
Vi videregiver udelukkende personlige oplysninger til vores samarbejdspartnere eller andre betroede virksomheder for at opretholde den løbende drift og yde den bedste mulige service.
For at optimere denne bestillingsservice indsamles data og statistik over brugeradfærd på siden, disse oplysninger indsamles i samarbejde med forskellige underleverandører og bruges kun til statistiske formål og generel brugeradfærd.
5. Social Media og persondata
Vi kan benytte sociale medie knapper/plugins i forbindelse med bestilling/køb hos os. Dette for at afhjælpe indtastning af personlige oplysninger såsom navn, e-mail og telefonnummer.
6. Google Analytics
Vi bruger Google Analytics til at indsamle besøgsstatistik og i den forbindelse giver vi IP-adresser videre til Google Analytics. Google kan videregive informationerne til tredjepart, hvor loven kræver dette, eller til tredjepart, som udfører opgaver for dem.
Privatlivsvilkårene for Google Analytics accepteres ved online bordreservation hos os og fremgår af http://www.google.com/privacy.html.
?
7. Cookies / ikke personlige oplysninger
På forskellig vis indsamler vi digitale oplysninger om din bestilling/køb.
Ingen af disse oplysninger gør det muligt, at spore dig som person, men alene til den computer, hvorfra du har opnået adgang.
Vi benytter cookies til at gøre din oplevelse i forbindelse med bestilling bedre.
En cookie er en lille stump data, der gemmes i din browser, og som kun kan læses af databehandleren.
En cookie indeholder information såsom fx dine indstillinger på computeren, indhold af en booking, interne serverdata eller andre data brugt af vores server. Cookies er ikke programmer, der kører på din maskine, men små stumper tekstdata, der sendes frem og tilbage til og fra din computer. Cookies er hverken spyware eller virus.
Vi skelner mellem, om cookien forsvinder, når du lukker din browser (sessions-cookies), eller om de bliver gemt på din computer (blivende cookies).
Ligeledes skelner vi mellem, om cookien har os/udbyderen som afsender (førsteparts-cookies) eller en af vores partnere som afsender (tredjeparts-cookies).
Du kan i de fleste browsere ændre på indstillingerne for, hvilke cookies der bliver sat på din computer.
Vi sætter kun blivende cookies for at kunne gøre din bestillingsoplevelse så god som mulig. Vi bruger de indsamlede oplysninger til viden om adfærd på vores sites.
Sessions-cookies forsvinder, når du forlader vores domæne.
8. Indsigt/Tilbagekaldelse/Sletning af dine persondata
Jævnfør EU persondataforordningen gælder helt klare regler for hvornår du kan ønske indsigt i dine personlige data. Alle EU borgere har ifølge loven altid ”Retten til at blive glemt”
Ønsker du, at vi sletter ALLE de personlige data vi måtte have registreret, kontakt os da pr. e-mail: COMPANY@MAIL.DK eller via følgende virksomhedsoplysninger:
LIDO Caféen
Søndertorv 1
7100 Vejle
CVR: 34353220
Email: mail@lidocafeen.dk
Telefon: 4575824042
Vi gør ligeledes opmærksom på, at vi i fremtiden ikke nødvendigvis kan tilbyde dig at benytte vores bestillingsservice hvis du på ny ikke ønsker at lade dine persondata registrere.
Betaling
Betaling hos CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS foretages gennem STRIPE.COM. Al kommunikation er krypteret og certificeret. Er du i tvivl, så se listen over certificerede forretninger.
Du kan betale med følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, VISA Electron, Maestro og MasterCard.
Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner
Betales der med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Ved misbrug har du nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en Internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.
De data, som du oplyser i forbindelse med et køb, der er betalt med betalingskort, er krypterede (SSL). Hverken CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for gavekortet trækkes når ordren er godkendt. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det, som du har godkendt ved købet.
Gyldighedsperiode
Elektroniske gavekort købet hos CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS har en gyldighedsperiode på 24 måneder.
Dvs. gavekortet senest kan anvendes 2 år efter udstedelsesdato. De specifikke datoer for netop dit gavekort fremgår af selve gavekortet.
Fortrydelsesret
FORTRYDER DU KØBET AF ET GAVEKORT, SKAL DU INDENFOR 14 DAGE KONTAKTE CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS OG MEDDELE, AT DU ØNSKER AT FORTRYDE DIT KØB, DEREFTER HAR DU 14 DAGE TIL AT SENDE GAVEKORTET RETUR TIL NEDENSTÅENDE ADRESSE.
FORTRYDELSESRETTEN LØBER FRA DET TIDSPUNKT, HVOR DU MODTAGER VAREN.
GAVEKORTET SKAL RETURNERES TIL OS I SAMME STAND, SOM VED MODTAGELSE. DU KAN VED FORTRYDELSE SENDE GAVEKORTET TIL:
CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS
Søndertorv 1
7100 Vejle
HUSK AT VEDLÆGGE FØLGENDE OPLYSNINGER: NAVN, ADRESSE OG TELEFONNUMMER. HVIS DU HAR GEMT ORDREBEKRÆFTELSEN, VEDLÆGGES DENNE OGSÅ GERNE SOM KOPI.
DE FORSENDELSESOMKOSTNINGER, DER PÅLØBER RETURNERING AF ET GAVEKORT, DÆKKES AF KUNDEN. CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APSER IKKE ANSVARLIGE FOR GAVEKORT, DER RETURNERES, OG SOM IKKE NÅR FREM.
NÅR DU HAR SENDT ET GAVEKORT RETUR TIL OVENSTÅENDE ADRESSE, KREDITERER VI DET BETALTE BELØB OG INDSÆTTER PENGENE PÅ DIN KONTO SENEST 14 DAGE EFTER MODTAGELSEN.
BEMÆRK! DET ER KUN KØBER AF GAVEKORT, DER KAN FÅ PENGE RETUR.
Reklamation
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle fysiske fremsendte gavekort.
Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået inden for 24 måneder efter købet.
Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.
Hvis varen er behæftet med en mangel, er kunden berettiget til at kræve omlevering. Det vil sige, at man kan kræve en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over.
Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget, samt at omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS.
Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig.
Hvis du ønsker at reklamere over et gavekort, skal det indsendes til os på vores adresse:
CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS
Søndertorv 1
7100 Vejle
E-mail adresse: mail@lidocafeen.dk
Når du returnerer et gavekort, bedes du inkludere dit navn og din adresse eller et ordrenummer.
Persondatapolitik
De data, som CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS registrerer, er reguleret af 'Lov om behandling af personoplysninger'. Dataansvarlig er CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS. Datatilsynet fører tilsyn med enhver behandling, der omfattes af loven.
Du kan finde loven i sin helhed og læse om datatilsynet på: www.datatilsynet.dk.
Midlertidige cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
På www.lidocafeen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.
Cookies bruges til at skabe øget brugervenlighed og huske, hvilke produkter, der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet. Alle cookies er non-persistent cookies og slettes automatisk, når køberen forlader hjemmesiden.
Logstatistik
Logstatistik bruges på hjemmesiden og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
På hjemmesiden anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Logstatistik bruges udelukkende til at skabe øget brugervenlighed.
For at du kan indgå en aftale med os via websitet, skal du lade dig registrere med navn, adresse samt e-mail adresse.
Personoplysningerne registreres hos CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS administration og bogholderi har adgang til de registrerede kundeoplysninger. Kundeoplysninger opbevares ikke krypteret, og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Der registreres ingen personfølsomme oplysninger og ingen oplysninger videregives til tredjemand.
Som registreret hos CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS via e-mail: mail@lidocafeen.dk
E-markedsføring
Der udsendes ingen e-mail-reklamer eller lignende fra CAFEEN SØNDERTORV VEJLE APS, medmindre du handler med os eller aktivt har tilmeldt dig vores nyhedsservice.
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os via e-mail til mail@lidocafeen.dk
Tidligere versioner af handelsbetingelser
14/03 - 2024 13:4516/02 - 2021 11:0020/03 - 2020 09:3119/03 - 2020 11:4116/03 - 2020 13:40